Rabu, 14 September 2011

Mencari kesalahan dan problem

Semua perkara ada masalah, orang bodoh hanya terus memburukkan semua dengan sesuatu masalah, orang bijak akan menapis dengan melihat bagaimana bagusnya seseorang itu menyelesaikan masalah. Cara bodoh ialah dengan cuba terus dan pelajari dari kesilapan. cara orang bijak pula ialah buat model dalam skala kecil duilu. lepas tu baru buat skala besar. dari situ baru belajar dari kesilapan yang boleh dibaiki.

Namun apa jua caranya, setiap sesuatu kenalah minta petunjuk dari Allah sebab Allah sebaik baik memberi petunjuk. 

Sekarang dengan menggunakan search engine mari kita cari masalah yang dihadapi dengan bantuan bergambar oleh pengguna exora. type "exora excident" atau "exora eksiden". Kenapa memilih masalah dengan penerangan gambar. Ini perlu sebab fitnah bodoh semua orang boleh buat. dengan bergambar semua analisa boleh dibuat dengan lebih luas dengan lebih banyak deria. walaupun gambar boleh juga disuperimpose kan tapi yang lebih penting adalah lebih banyak deria boleh digunakan untuk menganalisa tentu lebih baik.

Exora mudah terbakar?



kesahihan gambar: adakah ini benar exora? kebakaran tanpa kehadiran bomba. mungkin juga kerja inaya yang perlu sisatan rapi. apapun memang sistem fuel injection memang mudah berlaku kebakaran jika berlaku eksiden dengan impak pelanggaran tertentu. tetapi menurut laman web menyebar berita ini secara tunggal. tiada berita rasmi atau berita-berita lain.ia terbakar sendiri ketika di tempat Parking. tiada garisan parking pun. Laman web ini ada video tapi masalah video pun corrupt tidak dapat ditonton. mungkin masalah dari server saya.
Kejadian  berlaku lebih kurang jam 12.30 tengah malam di hadapan kedai mamak di Awana Gelang Patah 
http://www.panoramio.com/photo/33719001

Tidak ditemui sebarang futsal di kawasan berdekatan.

Dengan menggunakan komputer animasi mari kita lihat perbandingan exora belum terbakar dan yang sudah terbakar.

Ya kelihatan terbukti ianya exora dari saiz dan panjang kenderaan dan tempat isi minyak, bentuk dan sebagainya nampak serasi. Namun begitu mari kita sedikit analisa screen capture video kebakaran tersebut.

 Lihat kebakaran kelihatan seperti bermula dari lantai jalan bukan dari depan enjin exora. Boleh jadi dari tangki petrol exora telah bocor dan terbakar. atau semacam perbuatan inaya jer.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Tarikh hari ini

slow connection? click here