Rabu, 22 Jun 2011

basic bangsa melayu asli

Percubaan pemalsuan fakta untuk menyatakan kebanyakan suku kaum polynesia atau malays adalah berasal dari taiwan atau yunnan adalah agak menghairankan, tanpa sebarang kajian atau bukti mereka sesuka hati menyatakannya. realitynya bangsa yunnan adalah bangsa terbitan percampuran antara bangsa monggoloid dan bangsa malays berdasarkan teori yang dimulakan oleh saintist yang melakukan kajian dan menerbitkan journal bersama fakta-fakta kajian bukan sekadar kenyataan kosong dan bohong. Bangsa Cina utara mungkin ada percampuran caucasian+monggoloid+malay dan bangsa cina selatan mungkin percampuran Monggoloid+malay dan negroid. manakala melayu yang mendiami Asia Tenggara mungkin juga menghadapi lagi banyak percampuran sehingga menjadi seperti sekarang.

di Bawah ialah wajah melayu asli dengan ciri-ciri seperti berikut. berdasarkan rupabentuk tengkorak perak man. (imaginasi penulis) berdasarkan pemerhatian penulis dengan pelbagai suku kaum polynesia
dahi yang bonjol sedikit ke depan(sulah), luas, rambut lurus tetapi tidak tebal. hidung yang kecil tapi mancung . mata yang agak bulat tetapi tajam. kening yang kurang lebat.






Antara hasil kajian dan disiarkan di internet

http://www.cell.com/AJHG/abstract/S0002-9297%2811%2900010-3

Menjadi bangsa campuran mungkin menjadikan kita lebih baik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Tarikh hari ini

slow connection? click here