Sabtu, 27 September 2008

Formula matematik Adiputra tiada manfaat?

Mencipta formula matematik dan mewujudkan berjuta juta formula hanya akan menyusahkan sahaja. Adiputra Abdul Ghani, kanak-kanak yang kononnya berkebolehan mencipta pelbagai formula matematik adalah seumpama pertunjukan sarkis kebijaksanaan IQ.

Alangkah baik kebijaksanaannya digunakan mengira dan merekabentuk teknologi baru untuk kebaikan semua. Sekadar formula matematik kemudian formula itu pula hanya nak mengira julat-julat bilangan tertentu. Betapa banyak anugerah Allah dibazirkan.

Akhir-akhir ini pula menjadi penilik mencari Sharlinie yang hilang. Tidak kisahlah jika gagal sekalipun. Kepada Allah kita berserah.

Sekurang-kurangnya negara kita taklah bangang terpaksa beli jet pejuang dari russia dan terus bergantung spare part dari luar. Sehingga bila kita akan terus begini. Jawapannya ialah pemimpin yg baik dari pengikut yg baik. begitulah seterusnya pemimpin bangang tentu lahir dari pengikut yg majoritinya bangang.

Tanpa menafikan penulis adalah sebahagian dari masyarakat ini, menyeru supaya memanfaatkan dengan kesedaran kebaikan akhirat walaupun tidak lupa bahagian kita di dunia

1 ulasan:

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Tarikh hari ini

slow connection? click here