Jumaat, 5 September 2008

Dongeng plan 169 - satu analisa semula



logiknya rentetan ini ada asasnya seiring dengan pendedahan fitnah liwat Anwar Ibrahim yang gagal memperlihatkan ketakutan pihak pendokong-pendokong parti pemerintah terhadap kekuatan Anwar yang sebenarnya kosong.

1. merujuk rumor tersebut bermula 5 september tapi tiada apa yg berlaku sehingga jam 12 tengah malam tadi. ini makin menjelaskan ia hanya gertak Anwar malahan beliau pula ke indonesia melakukan lawatan kerja

2. Semua BN semenanjung keluar parti. kecuali MCA dan MIC. Adalah agak mustahil mereka sanggup keluar BN kerana Anwar kelihatan gagal meyakinkan dengan 7 sentimen yg menakutkan org UMNO... MCA dan MIC bersikap oppurtunist mustahil mereka akan kekal dalam BN jika BN tiada sambutan. saya x nampak alasan yg kuat untuk mereka meninggalkan UMNO sedangkan kbanyakan mereka pengkagum Mahathir yang benci Anwar. walaupun depa x suka Pak Lah.

semua gempaq ini nampaknya ada hasil dari siyasahnya kerana Pak Lah menjadi menggelabah dengan memeriksa semua wakilnya di Sabah dan Sarawak.

memang ada potensi di Sarawak. tetapi malangnya mentaliti takut pada MB tertua di sana masih menebal. di Samping kaum cina antara penerima banyak faedah dari polisinya. hanya yong teck lee sahaja ada cuba sebagai menguji sejauh mana sokongan wakil rakyat kepada Anwar. kelihatannya 'tiada'

Kerajaan mungkin menghantar MP yang disyaki mahu melompat parti buat lawatan ke Taiwan atau mana-mana lokasi. Namun begitu, pada 13 sehingga 18 September 2008 adalah tarikh cuaca yang kurang baik di Taiwan. Ribut taufan yg membawa hujan akan melanda. Manakala Jarak bulan dengan bumi akan meningkat lebih dekat.

Graviti bulan mungkin menggangu pergerakan gempa bumi di bawah tanah. mungkin kejadian gempa yang kuat boleh berlaku. Ianya mungkin terjadi setiap 60 tahun.

Berkemungkinan Tsunami juga boleh berlaku. Mungkin MP yang membuat lawatan ke Taiwan terperangkap dengan tsunami yg mungkin melanda. lalu terkorban. Maka perlu ada pilihanraya semula di mana keadaannya Rakyat mungkin terpengaruh dengan dongengan akan mengubah undi kepada pakatan Anwar Rakyat???

* Ini Hanya Dongeng Sama sekali tiada asasnya dalam isu semasa yang sebenarnya berlaku. atau yang akan berlaku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Tarikh hari ini

slow connection? click here